Renault Trucks har løftet sløret for udseendet af E-Tech T og C.

Renault Trucks E-Tech T
E-Tech T og C design

Renault Trucks har løftet sløret for udseendet af E-Tech T og C.

Renault Trucks har løftet sløret for modellerne i den fuldelektriske modelserie.

Renault Trucks E- Tech T og C, som er de første til at bære producentens nye logo, vil blive serieproduceret på Renault Trucks fabrikken i Bourg-en-Bresse fra 2023. De kan allerede nu forudbestilles.

Renault Trucks' helelektriske heavy-duty modelserie markerer et stort skridt fremad i reduktion af CO2 udledningen inden for vejgodstransport. Renault Trucks er nu det eneste firma, der kan tilbyde så omfattende et el-mobilitetstilbud: fra en 650 kg ladcykel til en 44 tons elektrisk trækker og entreprenørlastbil, hvis design nu afsløres.

Designudvikling

Disse nye modeller, som anvendes til regional distribution og entreprenørbranchen, har et design, der er specifik inden for elektrisk mobilitet. Renault Trucks' designere introducerer ændringer i fronten, og der opretholdes en god overordnet harmoni i designet.

Først og fremmest har Renault Trucks E-Tech T og C den grafiske signatur som kendetegner E-Tech lastbilserien: blå navkapsler og lodret stribe på siderne samt Renault Trucks E-Tech-mærket i fronten. De er desuden monteret med et nyt emblem i blåt plexiglas.

For at øge sikkerheden er fronten af køretøjerne trukket 115 mm frem, og her er cyklist/fodgænger radarer på siderne. Chassiset har fået maksimeret pladsen til batterierne i forbindelse med det nye frontdesign!

Hvad angår det re-designede frontpanel, har Renault Trucks' designere hentet deres inspiration fra den elektroniske musiks verden med et mønster, der minder om en equalizer. For at forstærke denne elektromekaniske effekt er fronten af køretøjerne fuldt malet.

Endelig viser Renault Trucks E-Tech T og C det nye logo med opdaterede funktioner. Placeret på frontpanelet giver den børstede aluminiumsdiamant på en skinnende sort baggrund køretøjerne et moderne og sofistikeret look.

Ny visuel identitet: en moderne og engageret producent

Ændringen i Renault Trucks' visuelle identitet, synliggjort af et moderne, monokromt logo, stadfæster Renault Trucks' fokus på dekarbonisering.

Renault Trucks vil imødegå klimaudfordringen ved kontinuerligt at udvikle stadig renere, sikrere og mere cirkulære transportløsninger til at ledsage sine kunder på vejen mod CO2-neutral transport.

Renault Trucks E-Tech T og C kan forudbestilles fra Renault Trucks datterselskaber i Europa. Produktionen af Renault Trucks E-Tech T og C starter i slutningen af 2023 i Bourg-en-Bresse, Frankrig