Report

Renault Trucks reducerer CO2-emissionerne

Grøn energi

4min
landscape

Vi gør en indsats for at håndtere klimakrisen

Den nødvendige energiomstilling

Klimaændringer< span lang="DA-DK"> er ægte. Da det koncentreres i atmosfæren, bidrager CO2 (kuldioxid) til drivhusgaseffekten og til global opvarmning. For at bremse dette fænomen er vi nødt til at tage affære og hurtigt dekarbonisere vores livsstil.

Varetransport af gods, som er afgørende for vores samfund, har en nøglerolle at spille i den energiomstilling, der kræves, med et klart mål: gradvist at reducere brugen af ​​fossile brændstoffer for at opnå kulstofneutralitet så hurtigt som muligt.

 

Forbedrede lovgivningsmæssige begrænsninger

Som en del af Paris-klimaaftalen, der blev vedtaget i 2015, og som opfordrer til at bringe hastigheden af ​​den globale opvarmning under 2°C i 2100, besluttede EU at fremskynde afkarboniseringen af ​​transport, som i Europa tegner sig for 25 % af CO2-emissionerne.

Med henblik herpå er de europæiske regler blevet skærpet og pålægger nu for første gang CO2-reduktionsbegrænsninger for lastbilbyggere, der involverer meget præcise mål: -15 % i 2025 og -30 % i 2030 sammenlignet med 2019, for at opnå CO2-neutralitet inden for transport i 2050.

247 lavemissionszoner blev oprettet i 13 europæiske lande. I den nærmeste fremtid vil forbrændingsmotordrevne lastbiler ikke længere være tilladt på vejene.

Renault Trucks har forpligtet sig til at

Opnåelse af CO2-neutralitet fra 2040< /strong>

Vi har forpligtet os til at fremskynde de-karboniseringen i vores operationer for at hjælpe med at begrænse stigningen i jordens temperatur til 1,5°C. Vores mål er at opnå CO2-neutralitet for de køretøjer, vi vil bringe på markedet med start i 2040.

 

Gå gradvist til 100 % kulstoffrit

Elbiler er grundlaget for vores energiomstilling planer. Vi er klar til at gøre elektriske lastbiler til den nye markedsstandard ved at foreslå en komplet serie af effektive, robuste og rentable køretøjer, der opfylder alle vores kunders behov.

Vores mål er ambitiøse: 50 % af vores salg vil være elbiler i 2030 og i 2040 100 % af de køretøjer, vi sætter ud på vejene, vil være kulstofneutral.

Med henblik herpå bevæger vi os i etaper, hvor vi gradvist opgiver brugen af ​​fossile brændstoffer som afkarbonisering og elektrificering udvides til alle typer brug.

Vi baserer vores overgang på tre komplementære typer teknologi: Forbrændingsmotorer drevet af ikke-fossile brændstoffer ( syntetisk diesel, biobrændstoffer, biogas og om få år brint), elektriske batterier og brintbaserede brændselsceller.

Renault Trucks reducerer CO2-emissionerne

Renault Trucks har påtaget sig udfordringen med at reducere CO2-emissioner i 3 måder:

  • ved at tilbyde lastbiler med stadig større brændstofeffektivitet
  • ved at levere 100 % elektriske løsninger til emissionsfri brug i transport span>
  • ved at forlænge deres køretøjers levetid i encirkulær tilgang.

Forbedring af brændstofeffektiviteten i vores køretøjer

Renault Trucks designer og sælger lastbiler, der er stadig mere økonomiske i brændstofforbrug, og som udleder mindre CO2. Kombineret med tjenester, der hjælper operatører og chauffører med at øge deres brændstofeffektivitet, har vores motorsystemer reduceret vores køretøjers miljøpåvirkning væsentligt, men uden at forringe deres ydeevne niveauer eller pålidelighed.

Hver ny generation af Renault Trucks-produkter giver således et lavere brændstofforbrug end den forrige.< /span>

T High turbo compound

Vi er med på vognen for elektriske køretøjer

Renault Trucks producerer elektrisk lastbil-modeller til mellemtonnage, designet til anvendelser såsom byfordeling, indsamling af affald og indledende byggepladsarbejde. Ud over en lang række af sådanne køretøjer udvikler Renault Trucks en komplet serie af relaterede tjenester: levering af batterier og infrastrukturløsninger til batteriopladning, supplerende systemer til optimering af energiforbruget, reparationer og vedligeholdelse samt finansiering og forsikring.  ;

Renault Trucks D E-Tech

 

For at imødekomme alle markedets behov udvikler vi nye teknologiske systemer, der inkorporerer batterier eller en brint brændselscelle. Dette vil tjene til at udvide elektrificeringen til andre relevante anvendelser, såsom byggeri, containertransport eller langdistancetransport.

Skabelse af gode kredsløb for den cirkulære økonomi

For at reducere brugen af ​​naturressourcer og begrænse påvirkningen af ​​miljøet, især kulstofeffekten, af de køretøjer, vi producerer, orienterer vi vores industrielle aktiviteter, så de passer til en cirkulær økonomi. Det tager højde for andet og tredje liv for køretøjerne, deres genbrug i forskellige former og deres genbrug.

  • Re-generer: vi renoverer og istandsætter vores brugte køretøjer, opdatere deres software og anvende den nyeste generation af teknologi, der er tilgængelig på vores nye lastbiler for at forlænge deres levetid og forsøge at forhindre deres forældelse.
  • Re-purpose: i vores Brugte Trucks Factory, giver vi vores brugte lastbiler et nyt levebrød ved at transformere dem, så de kan levere brugte køretøjer til specialformål. Traktorer omdannes til transportører; dieselmotorsystemer omdannes til biodieselbrændstof.
  • Genbrug: Vi tilbyder en serie af mekaniske samlinger og renoverede komponenter til standardudskiftninger, og deres produktion har 60 % mindre miljøbelastning end nye dele.
Used trucks factory

 

At give et nyt levebrød eller ombygge en lastbil kan forhindre 14,4 tons CO2-udledning sammenlignet med, hvad det ville tage at producere et nyt køretøj.