Share

Transport solution

Hvilken lastbil med alternativ energi er den rigtige for min virksomhed?

Grøn energi

3min
Renault Trucks Z.E.

Hvordan vælger jeg den rigtige lastvogn til min virksomhed? Hvilke kriterier skal jeg prioritere ud fra mine forretningsmæssige begrænsninger og mål? Hvilken energitype skal jeg vælge? Mange transportoperatører stiller sig nu netop disse spørgsmål. Renault Trucks er her for at hjælpe dem med at finde den bedste løsning.

Dagens industrilandskab er langt fra enkelt for transportvirksomhederne. Som om sundhedskrisen i 2020 ikke var slem nok, bliver de lovgivningsmæssige og finansielle begrænsninger hele tiden større og større. Begrænsninger i adgangentil bycentre, pres fra kunder, der kun ønsker at bruge miljøvenlige transportudbydere, hård konkurrence mellem udbydere, priskrig ... begrænsninger som disse gør det virkelig komplekst at vælge de bedst egnede køretøjer til din virksomhed, især når du ønsker at bruge en alternativ energi.

Udvælgelseskriterier... de spørgsmål, du skal stille dig selv

Det rigtige valg af energikilde og køretøj vil være forskelligt afhængigt af geografi, lokale love og regler og de ruter og/eller afstande, der tilbagelægges. Til langdistancegodstransport, der dækker flere hundrede kilometer om dagen uden at vende tilbage til depotet, er det bedste valg B100 biodiesel., som kan reducere CO2-emissionerne med op til 60 %.

 

Til regional distribution, der dækker mindre end 250 miles om dagen, hvor køretøjerne vender tilbage til basen for at genoplade batteriet om natten (6-12 timer, afhængigt af terminaltypen, der anvender en konventionel stikkontakt), kan en elektrisk lastbilen elektrisk bil en fremragende løsning. Den anbefales især til leverancer om natten.i bycentre, fordi elbiler er meget støjsvage og ikke frembringer nogen lokale emissioner under brug (bortset fra bremserelaterede partikler, som gælder for alle køretøjer).

 

Den tredje mulige alternative energitype er komprimeret naturgas (CNG).. Den kan komme fra underjordisk minedrift (fossil gas) eller fra behandling af husholdningsaffald og grønt affald (biogas) og kan give en reduktion af CO2-emissionerne på op til 70 %. Køretøjets rækkevidde kan være på op til 500 miles , og ligesom i en dieselbil tager det kun få minutter at tanke op takket være stik, der er kompatible med VNG1- og VNG2-standarderne.

Samlede ejeromkostninger og support fra eksperter fra Renault Trucks

Uanset hvilken type alternativ energi eller bæredygtigt brændstof kunderne overvejer, hjælper Renault Trucks dem med at finde den bedst tilpassede løsning og det bedst egnede køretøj til deres virksomhed. Renault Trucks3 foreslår en række metodiske systemer, som kunderne kan bruge til at beregne Total Cost of Ownership (TCO) med hjælp fra deres salgskonsulent. Denne beregning omfatter en række forskellige kriterier, herunder den oprindelige købspris eller finansieringomkostninger (standardlån, leasing/leasingkøb, finansiel leasing osv.), eventuelle offentlige incitamenter, lokale/nationale skatter, brændstof-/energiomkostninger og omkostninger til vedligeholdelse af køretøjet. Det endelige mål er at give den mest omfattende beslutningsstøtte, der er mulig, for at sikre, at hver enkelt kunde bruger den rigtige energi til den rigtige anvendelse på det rigtige tidspunkt og på det rigtige sted.

 

Range Simulator er et værktøj til hjælp ved indkøb, som Renault Trucks' salgspersonale bruger til at hjælpe deres kunder med at foretage en vellykket overgang til elektromobilitet. Det kan simulere de anvendte ruter, laster, kilometertal og vejrforhold for at identificere den mest hensigtsmæssige løsning. Det er så præcist, at det kan beregne, hvor meget energi der vil være tilbage ved afslutningen af ruten!

 

Alle disse løsninger hjælper transportvirksomhederne med at vælge og anvende køretøjer, der er mindre forurenende, mere energieffektive og kompatible med en vedvarende energikilde, der passer til deres virksomhed, med det ultimative mål at reducere CO2 og lokale emissioner som f.eks. nitrogenoxider (NOx) og fine partikler. Dette er afgørende for at kunne forestille sig en mere miljøvenlig fremtid.