Testimonial

Delanchy Group indfører elektriske lastbiler fra Renault Trucks

#JoinTheGoodMove

Distribution

Elektromobilitet

4min
Renault Trucks D Z.E. Delanchy

Brigitte Delanchy er administrerende direktør for denne familievirksomhed, der blev grundlagt i Lorient i 1968 og nu har en national dækning med 3.200 ansatte og 1.000 køretøjer på vejene. Virksomheden, der er kompromisløst engageret i bæredygtig udvikling og miljøbeskyttelse, anvender igen elektriske lastbiler.fra Renault Trucks og ser meget lyst på fremtiden. Her er historien med Brigittes egne ord.

Renault Trucks Z.E Delanchy Illustration

"Jeg elsker mit job! At styre logistikstrømmene, især når det drejer sig om friske produkter, der skal leveres inden for 24 timer. Det kræver ikke kun effektivitet og en utrolig opmærksomhed på detaljer, men også en realistisk holdning til innovation. Da vi besluttede at købe en prototype af en elektrisk lastbil fra Renault Trucks i 2017, var jeg fuldt ud klar over, at det, jeg faktisk gjorde, var at investere i fremtiden. Det 100 % elektriske og støjsvage køretøj tjener stadig sit levebrød i og omkring Lyon. Hver aften leverer den til Halles Paul Bocuse i Lyon med fisk og skaldyr, der er fanget dagen før i Lorient og transporteret af vores "klassiske" kølebiler.

Vi besluttede naturligvis at bygge videre på denne succes ved at købe endnu et elektrisk køretøj - en Renault Trucks D Z.E.til at betjene Paris fra det internationale engrosmarked i Rungis. Denne investering, der ud over at supplere vores vognpark, indgår i vores strategi for bæredygtig udvikling og vores energiomstilling, der blev indledt i 2016, samtidig med at vi blev partnere i det brintdrevne Energy Observer, hvis mission er at cirkle rundt om kloden over en seksårig periode ved at generere og bruge sin egen strøm og ved at udlede nul drivhusgasser eller fine partikler.

Daglig levering af energiomlægningen i transportsektoren

Ud over dette partnerskab med Energy Observer ser jeg frem til den første brintbil. Min far Joseph, som startede virksomheden i 1968 med en af de første Saviem-lastbiler, har altid troet på brint. Jeg viderefører på en måde familietraditionen! Det er min store stolthed at bidrage aktivt til energiovergangen inden for transport. Hos Delanchy gør vi det i praksis med vores to Renault Trucks-elbiler, der kører hver aften i Lyon og Paris. Jeg er ikke i tvivl om, at dette er en løsning for fremtiden, og at den vil blive udbredt.

 

På kort sigt håber jeg at kunne indføre flere nye Renault-elbiler i vores flåde. for at sikre levering af de store byer, som vi betjener i Frankrig - Paris, Lyon, Marseille, Bordeaux, Toulouse, Annecy osv. - for ikke at nævne, Italien og Spanien, hvor vi også er til stede.

Faktisk kan vi nemt få brug for omkring 20 elektriske lastbiler i 2021! Men uanset hvor mange det bliver, vil jeg forblive loyal over for Renault Trucks. Deres team har valgt at arbejde sammen med os på deres eventyr . De har altid været der ved vores side i forbindelse med driften af vores prototype som vores første forretningsmodel. Og personligt er jeg stolt over at have bidraget lidt til dette køretøjs industrielle succes.

Gennemførelse af CSR-forpligtelser på vejen

Ved at vælge at bruge elektriske bybiler lever vi faktisk op til Delanchy Groups CSR-forpligtelser. Ikke alene reducerer vi vores CO2-emissioner af nitrogenoxid (NOx) og fine partikler, men vi forbedrer også effektiviteten og og forbedrer vores virksomheds image. Det faktum, at vores elektriske lastbiler er så støjsvage, gør det muligt for os at levere om natten uden afbrydelse af kølekæden og uden at skade miljøet eller beboerne.

 

Desuden er vores chauffører særligt stolte over at køre i elbiler og har klaret overgangen fra dieselbiler meget let. De siger, at håndteringen er ekstremt enkel, selv om fraværet af støj er lidt overraskende i starten. Endelig kræver disse lastbiler - som dagligt kører mere end 100 km uafhængigt - mindre vedligeholdelse end deres tilsvarende med dieselmotor. Dette er et punkt, der skal tages i betragtning, når man beregner de samlede ejeromkostninger for disse køretøjer over tid.

Set canonical URL
Off