Transport solution

Elektriske lastbiler: let at skifte til elektromobilitet

#JoinTheGoodMove

Elektromobilitet

6min
Man charging a Renault Trucks E-Tech D

Elektriske køretøjer: Renault Trucks afprøvet og testet teknologi

Renault Trucks var den første producent af erhvervskøretøjer, der bragte en række elektriske køretøjer på markedet med en hybridlastbil: Premium Distribution Hybrys Tech, der blev lanceret i 2009. I 2010 blev den lette erhvervskøretøj Maxity Electric tilføjet til kataloget. Derefter udviklede vi sammen med partnerkunder elektriske lastbiler med tungt tonnage under reelle driftsforhold, og i 2018 lancerede vi Master Z.E. på markedet. Vi indsamlede tusindvis af datapunkter for at forbedre deres ydeevne: batteridata, data om infrastruktur og opladningsstyring ud over feedback fra chaufføren.

Denne erfaring har gjort det muligt for os at tilbyde virksomheder med en række andengenerations fuldt elektriske lastbiler i dag, der sikrer fuldstændig ro i sindet uden at påvirke din rentabilitet. På samme måde er vores eksperter blevet uddannet og modtager løbende uddannelse i elektriske køretøjer; uanset om det er ingeniørerne, der designer og konfigurerer dine trucks, mekanikerne, der udfører service på vores værksteder, eller sælgerne i forhandlerne.

Renault-Trucks-E-Tech-range

I dag stoler et væld af vognmænd af forskellig virksomhedsstørrelse på os og er engageret i deres energiomstilling. Siden lanceringen i 2018 har vi solgt mere end 400 Master Electric-køretøjer til vores kunder. Her er et par nylige eksempler: Efter at have påbegyndt hjemmeleverancer med 20 Renault Trucks E-Tech Master i 2020 tog det schweiziske kooperativ Migros Aare imod 20 yderligere køretøjer i 2021. Den schweiziske virksomhed Feldschlösschen, der er et datterselskab af Carlsberg Group, har haft 20 Renault Trucks E-Tech D-køretøjer i drift siden starten af 2021 til at gennemføre daglige ølleverancerunder i bjergområder. I september 2021 traf virksomheden Urby (Groupe La Poste), en fransk specialist i første/sidste mils logistik, det samme valg med deres ordre på 20 Renault Trucks E-Tech D-køretøjer.

Teknologien til elbiler er den mest modne og effektive mulighed for at fjerne kulstof fra din aktivitet

Elektrisk teknologi er den bedste mulighed for at nedbringe kulstofindholdet i din aktivitet, fordi den allerede er udviklet, og fordi dens ydeevne løbende forbedres. Batteriernes rækkevidde øges stadig, hvilket betyder, at alle anvendelsesmuligheder vil være dækket inden udgangen af dette årti. Vi vil også gerne fremhæve, at denne teknologi genererer nul NOx-emissioner og er lydløs under drift.

Desuden er det vigtigt at tage hensyn til den elektriske teknologis indvirkning fra ende til anden på reduktionen af CO2 -emissionerne. I Europa bliver elektricitetssektoren faktisk mere og mere kulstoffri. Det skyldes, at den hovedsagelig produceres på grundlag af vedvarende energi eller kernekraft. I øjeblikket repræsenterer elektriske køretøjer en reduktion af CO2-emissionerne på 55 % i forhold til fossilt dieselbrændstof.

Med hensyn til energieffektivitet, tilgængelighed, investering og anvendelsesomkostninger er elektricitet den mest modne alternative energi.

De er skiftet til elektrisk: vidnesbyrd

Delanchy Group kører elektriske lastbiler fra Renault Trucks

Hver aften får 15 parisiske luksusbutikker deres leverancer leveret med en elektrisk lastbil

Feldschlösschen : Siden 2013 har vores elektriske lastbiler givet os en konkurrencefordel

"I de bakkede områder og ved lave temperaturer gjorde overvågning af køretøjets ydeevne det muligt for os at opnå en gennemsnitlig rækkevidde på 220 kilometer under vinterforhold."

The German company DB Schenker
Renault Trucks E-Tech D on the road

Ud over den maksimale rækkevidde er det vigtigste at tilbyde dig en rækkevidde, der passer til dine reelle behov, uanset hvilken aktivitet du udfører: by- eller regional distribution, levering på byggepladser eller affaldsindsamling. Vores eksperter vil foreslå den eller de elektriske lastvognsmodeller, der passer bedst til din professionelle anvendelse og den type kørsel, som dine lastvogne skal udføre. Vi stiller simuleringsværktøjer til rådighed for dig og stiller en flåde af elektriske lastbiler til rådighed til afprøvning under virkelige forhold. Vi har dækket dine behov med vores 16-, 19- og 26-tons køretøjer, og med dit input kan vi tilpasse dem til at have det korrekte antal batterier til dine behov: fra tre til seks.Generelt vælger de fleste af vores kunder lastbiler med fire batterier.

Stadig stigende ydeevne

Elektrisk teknologi er under konstant udvikling og elbilers ydeevne er i dag sammenlignelig med dieselbilers ydeevne i leverings- og distributionsaktiviteter. Med støtte fra investeringer fra bilproducenter og producenter af tunge erhvervskøretøjer er batteriernes effektivitet stadig i fremgang, ikke kun med hensyn til rækkevidde, men også til hurtig opladning, især ved delvis opladning. Dette er en grundlæggende tendens på lang sigt, som understøttes af oprettelsen af specialiserede infrastrukturer.

Infrastrukturer tilpasset til elektriske køretøjer

Økosystemet for elektromobilitet udvikles og gennemføres også parallelt med de teknologiske fremskridt, der gøres. I foråret 2021 offentliggjorde ACEA (European Automobile Manufacturers' Association), som Renault Trucks er medlem af, en hvidbog med henblik på at identificere producenternes krav til opladningsstationer i hele Europa. Målet er kvantificeret: at stille 10.000 til 15.000 offentlige ladestandere til rådighed inden 2025 og at øge dette tal til 50.000 i 2030. Konkret vil tætheden af ladestandere betyde, at der kan organiseres nye rundkørsler i løbet af den obligatoriske 45-minutters chaufførpause hver 4. time og 30 minutter.

Du kan nyde godt af al vores ekspertise inden for elbiler og vores viden om vedligeholdelse og service for at gøre dit skift til elbiler så nemt som muligt. Tøv ikke med at kontakte os for at få mere at vide.

Jeg accepterer, at Renault Trucks, når du sender denne formular, gemmer og opbevarer mine personlige oplysninger så længe som nødvendigt for at vurdere de indsendte oplysninger og for at kunne kontakte mig igen om dette specifikke emne. Mine oplysninger kan også blive overført til Renault Trucks' partnere og distributører, som vil kunne behandle min anmodning.
Jeg accepterer at modtage nyheder og information om Renault Trucks produkter og arrangementer. Jeg vil kunne stoppe disse meddelelser i alle de e-mails, jeg modtager.
Set canonical URL
Off