Pressemeddelelse: Renault Trucks T, T-High, C og K Evolution og designprocessen

Paul Daintree, designdirektør hos Renault Trucks
Renault Trucks har ændret det udvendige design på T, T High, C og K modellerne

Renault Trucks T, T-High, C og K Evolution og designprocessen

Renault Trucks har ændret det udvendige design på T, T High, C og K modellerne og tilført en mere selvsikker og opdateret stil. Paul Daintree, Renault Trucks’ designdirektør ser tilbage på designprocessen af disse nye modeller, der kan prale af større komfort og effektivitet.

Teams i Renault Trucks Halle du Design med Paul Daintree i spidsen, har siden 2018 arbejdet med udviklingen af T, T High-, C og K serien. Designet er udviklet i tæt samarbejde med kunder.

Tæt samarbejde med kunder for yderligere optimering af brugeroplevelsen

"Det er afgørende for designere at sætte slutbrugeren i centrum for deres overvejelser og beslutninger", forklarede Paul Daintree, designdirektør hos Renault Trucks. "Vi organiserede workshops med vores kunder i designstudiet og besøgte truckstops og vores kunder mødtes med transportører og chauffører."  Dette feltarbejde fra designteams, delt med information indsamlet fra forhandlernetværket og ekspertisen hos Renault Trucks ingeniører, dannede grundlaget for ændringerne i stil  og komfort.

Et dristigt, stilfuldt ydre "Køretøjets front er blevet re-designet for at give mere plads til vores kunders stafferinger og grafik", tilføjede Paul Daintree. Frontbelysningen er blevet fornyet med LED-teknologi, der ikke kun giver bedre belysning, men også gør det muligt for designere at reducere højden på forlygten og tilpasse flere funktioner i et mindre område. Der er tilføjet en deflektor over toppen af lysene. “Frontproportionerne er blevet ændret - lastbilen har mere tilstedeværelse, mere holdning og et umiddelbart identificerbart fokus”.

Den forreste kølergrill er også blevet re-designet, hvilket skaber et mere sofistikeret udseende. Funktionen, hvorved grillen kan omdannes til et sæde eller trin, forbliver den samme grundet populariteten hos chaufførerne.

Endelig er størrelsen på Renault Trucks-logoet på frontgitteret blevet øget. "Vi har gode lastbiler, og vi er virkelig stolte af dette nye design, så hvorfor ikke vise det?" udtaler Renault Trucks Design Director med stor begejstring.

Et komfortabelt, praktisk interiør Interiøret byder på gennemtænkte løsninger for ekstra chaufførkomfort. "Med hensyn til kørekomfort var en af vores kunders anmodning, at vores lastbiler skulle have en personbilskørestilling," fortsatte Paul Daintree. De nye Renault Trucks T, T High, C og K har en ny multijusterbar ratstamme med en fodbetjent knap og nøglefri start. Dette gør det nemt for chauffører at tilpasse deres kørestilling.

Der er også foretaget forbedringer af komforten i livet om bord. "Vi besluttede at forbedre komforten i køjen, øge madrassens tykkelse og tæthed og fordoble antallet af fjedre," For at opnå optimal komfort er der også tilføjet en topmadras.

Renault Trucks’ designere har desuden skabt mere opbevaringsplads og tilføjet dedikeret opbevaringsplads til telefoner eller tablets med USB opladningsmuligheder. Her er desuden en ny ”skjult” udtrækningsskuffe, der gør det muligt at opbevare en notesbog eller tablet i A4-størrelse.

Endelig er tekstilerne og farverne blevet ændret for at give en perfekt afslappende atmosfære, for at blødgøre kontrasterne og give chaufførerne mulighed for at hvile.

På baggrund af mere end et århundredes fransk lastbil know-how, tilbyder Renault Trucks en bred vifte af services og køretøjer (fra 2,8 til 120 T), til lokal og regional distribution, anlægsbranchen og langdistancekørsler. Renault Trucks køretøjer er robuste og pålidelige med lavt brændstofforbrug, der gør det muligt at levere høj produktivitet og minimere driftsomkostningerne.

Renault Trucks sælger og servicerer sine lastbiler via forhandlernetværk bestående af over 1.500 servicepunkter. Design og produktion af Renault Trucks-køretøjer samt fremstilling af de fleste komponenter udføres i Frankrig. Renault Trucks er en del af Volvo-koncernen, en af verdens førende producenter af lastbiler, busser, entreprenørmaskiner samt marine- og industrimotorer.

Koncernen tilbyder også komplette løsninger til finansiering og service. Volvo-koncernen, der beskæftiger omkring 105.000 mennesker, har produktionsfaciliteter i 18 lande og sælger sine produkter på mere end 190 markeder. I 2020 udgjorde Volvo-koncernens nettoomsætning ca. 338,4 mia. sek. (33,4 mia. EUR). Volvo-koncernen er et aktieselskab med hovedkontor i Göteborg, Sverige. Volvo-aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.

For yderligere information kontakt: Helle Hartvigsen Tel. +45 41 39 32 16. E-mail: helle.hartvigsen@renault-trucks.com