Pressemeddelelse

Pressemeddelelse: Renault Trucks T, T HIGH, C & K Evolution 2021

Bygge og anlæg

Distribution

Komfort

Safety

Fjerntransport

3min
Renault Trucks TCK Evolution 2021
Renault Trucks opgraderer sine T-, T High-, C- og K-serier i 2021

Pressemeddelelse: TCK Evolution

Renault Trucks opgraderer sine T-, T High-, C- og K-serier i 2021 og tilføjer store forbedringer i forhold til kørekomfort, komfort i førerhuset, sikkerhed og produktivitet. Dette er den vigtigste udvikling siden fornyelsen af Renault Trucks’ serie i 2013.

Et dristigere ydre 

I 2021 ændrer Renault Trucks det udvendige design af sine køretøjer og vedtager en mere selvsikker stil, især med hensyn til forlygterne, der er blevet reduceret i størrelse for at øge den malede overflade på underkarosseriet. En ny bikube kølergitter kompletterer det mere moderne, slanke design.

Forbedret førerhus interiør og kørekomfort

En ny multi-justerbar ratstamme

Køretøjerne er udstyret med en ny justerbar ratstamme med tre akser. Dette gør det muligt for chauffører at indtage den kørestilling, der passer dem bedst, skræddersyet til deres kropsbygning, arbejdskrav eller personlige præferencer.

Ved hjælp af en fodpedal indstilles både rattets position og hældning. Justering med begge hænder på rattet og øjeblikkelig låsning sikrer både præcision og sikkerhed. Derudover er nøglen på ratstammen blevet erstattet af en start/stopknap (nøglefri).

Re-designede sæder

Da en lastbilchauffør tilbringer mange timer om dagen bag rattet, skal sæderne forblive komfortable i hele køretøjets levetid og være tilpasset enhver chauffør. Renault Trucks har derfor re-designet sit sædesortiment og tilbyder nu et bredt sortiment med ekstra mange indstillingsmuligheder. Her er også introduceret nye tekstiler, der er designet til at modstå de mange ind- og udstigninger hver dag. En læderversion er desuden tilgængelig som ekstraudstyr.

Øget opbevaringsplads

2021-versionen af Renault Trucks T, T High, C og K indeholder også nye opbevaringsløsninger.

Renault Trucks har tilføjet en tablet- og smartphone holder, der er placeret inden for chaufførens rækkevidde, hvilket giver adgang til flere enheder samtidig og oplader dem via to USB-C-stik.  En ny A4-skuffe til dokumentopbevaring er tilføjet.

På passagersiden er der to opbevaringspladser med en samlet kapacitet på 7 liter (inklusive 2-liters kølerum)

Et re-designet ”som-hjemme” hvileområde

En lastbil er ikke kun chaufførens arbejdsredskab, det er også her de hviler og sover. Sengens kvalitet er derfor afgørende. For chaufførens velbefindende og for at øge udstyrets levetid, har Renault Trucks forøget tykkelsen på madrassen på "Serenity" køjen med 13% og fordoblet antallet af fjedre, hvilket giver optimal støtte takket være en bedre fordeling af kropsvægten. En vaskbar topmadras i memory skum kan tilføjes som en option.

For ekstra bekvemmelighed er der også tilføjet to USB-C-stik til køjeområdet for at gøre det lettere for chaufføren at oplade elektroniske enheder, samtidig med at de er inden for rækkevidde.

Endelig har Renault Trucks, for at forbedre lydkvaliteten i førerhuset, gået sammen med den franske producent Focal om levering af hi-fi-udstyr og højttalere.

Øget sikkerhed for chauffører, deres last og medtrafikanterne

Høje sikkerhedsniveauer for chauffører og medtrafikanter har også været et centralt fokusområde i udviklingen af Renault Trucks T-, T High-, C- og K-serien.

De nye Renault Trucks T, T High og C er udstyret med LED-lys som standard. Da det er tættere på naturligt lys, giver LED-lys chauffører en bedre opfattelse af kontraster og farver. Dette forbedrer udsynet om natten og dermed sikkerheden betydeligt. En anden fordel ved LED-teknologi er dens pålidelighed og levetid. Levetiden for en LED-lyskilde er op til tredive gange længere end for en konventionel pære.

Yderligere LED-lys er også blevet placeret på indersiden af dørene for at belyse indstigningen for øget chaufførsikkerhed, når man stiger ind og ud af køretøjet om natten.

For optimal sikkerhed for chauffører, deres last og medtrafikanter er der også en række tilgængelige optioner, inklusiv en ekstra mekanisk sikkerhedsdørlås, kameraer og sensorer samt døre med godt udsyn, der giver ekstra synlighed for fodgængere og cyklister.

Nødparkeringsbremsen sikrer uventet bevægelse af køretøjet, når chaufføren stiger ud af førerhuset ved automatisk at aktivere hjulbremsen for at stoppe lastbilen.

Reduceret brændstofforbrug og optimeret vedligeholdelse

3% i brændstofbesparelse

For det første er førerhusets aerodynamik forbedret omkring kølergrill og skærmforøger er blevet tilføjet for at forbedre luftstrømmen.

For det andet er køretøjerne udstyret med ny teknologi for yderligere at reducere brændstofforbruget. Disse inkluderer en ny version af cruise control-systemet Optivision og et optimeret cruise control-system med to valgbare køre-modes. 'Eco on' er standardtilstanden og optimerer brændstofforbruget ved at justere acceleration, gearskift, fartpilot og bremsning, hvor "Eco off" giver chauffører mulighed for at ændre køre-mode. En indikator giver chauffører information i realtid om deres kørestil; jo større antal blade, jo mere økonomisk kørsel.

En ny "Pulse and Glide" funktion forbedrer brændstofforbruget yderligere ved at opretholde køretøjets hastighed omkring fartpilotens indstillingspunkt (+/- 2 km / t).

Endelig er de nye Renault Trucks T- og T High-køretøjer som standard udstyret med klasse A-dæk, som er de mest effektive på markedet i forhold til brændstoføkonomi.

Køretøjer understøttet af nye servicetilbud

Optimeret vedligeholdelse takket være Excellence Predict

Renault Trucks har udviklet ny teknologi til regelmæssig opdatering af køretøjets software - på det tidspunkt, der passer kunden bedst - uden at køre lastbilen på værksted.

Denne nye teknologi er en del af vedligeholdelsestilbuddet "Excellence Predict", som gør det muligt for Renault Trucks at agere inden der opstår en funktionsfejl og dermed give sine kunder større ro i sindet ved at garantere kontinuerlig uptime.

Rent praktisk tilbyder "Excellence Predict": - En on-line vedligeholdelsesplan, der er perfekt tilpasset køretøjets brug. - Overvågning af de vigtigste slidkomponenter såsom batteri, kobling og bremseklodser. - Innovativ teknologi til forebyggelse af nedbrud i realtid, for 80% af de komponenter, der kan føre til nedbrud. - Samarbejde mellem Renault Trucks og netværket muliggør proaktiv styring af køretøjets vedligeholdelse. 

Rationalisering af værkstedsbesøg med fjernopdateringstjenester

Derudover kan eksperter i Renault Trucks-netværket udføre prædiagnose, softwareopdateringer og fjernjusteringer på køretøjer. Dette reducerer antallet af besøg på værkstedet og optimerer køretid.

Forlængede olieskiftintervaller på op til 150.000 km

Afhængig af kørsel og kilometertal kan olieskiftintervaller for lastbiler, udstyret med 13-liters Euro VI-motorer, udvides til 150.000 km eller 18 måneder, hvilket resulterer i lavere vedligeholdelses-omkostninger (arbejdskraft og reservedele), optimerede vedligeholdelsesplaner med færre servicestop og yderligere brændstofbesparelser.

For yderligere information:  Helle Hartvigsen Tlf.: +45 41393216 Helle.hartvigsen@renault-trucks.com

Set canonical URL
Off