Ny generation Renault Trucks Master RED EDITION: effektiv og alsidig

Ny Renault Trucks Master E-Tech

Ny generation Renault Trucks Master RED EDITION: effektiv og alsidig

Renault Trucks lancerer nu en ny generation af Renault Trucks Master Red EDITION i både diesel version og elektrisk version, hvilket understreger Renault Trucks' forpligtelse til at levere løsninger, der er skræddersyet til professionelle behov.

Renault Trucks afslører den nyeste version af Renault Trucks Master Red EDITION: et alsidigt, opkoblet og optimeret erhvervskøretøj til kørsel i byen. I den elektriske version skiller den sig ud ved sin lydsvage drift, uden CO2-udledning, når den er i brug hvilket muliggør ubegrænset adgang til alle byområder, samtidig med at de lokale beboeres ikke forstyrres af støj.

    Et helt nyt aerodynamisk og effektivt køretøj

Renault Trucks E-Tech Master RED EDITION har primært, på grund af sit helt nye aerodynamiske design, en betydelig reduktion i energiforbruget på op til 21 % sammenlignet med den forrige generation.

Den elektriske version E-Tech med 87 kWh batteri, tilbyder en rækkevidde på over 410 km (WLTP).

Dieselversionerne med en ny, mere effektiv motorplatform har meget lavere C02-emissioner, samtidig med at de tilbyder 105 hk til 170 hk og en 9-trins automatisk gearkasse for øget køreglæde.

Et skræddersyet tilbud tilpasset til enhver opgave

Renault Trucks Master Red EDITION skiller sig ud med sin tilpasningsevne og talrige opbygningsmuligheder. Når den forlader fabrikken, er køretøjet tilgængeligt i chassis-, platformchassis- eller varevognskonfigurationer.

Renault Trucks Master Red EDITION fås i fem opbygninger: chassis, mandskabskabine (L2, L3), platformskabine (L2, L3), kassevogn (L2H2, L3H2).

Renault Trucks Master Red EDITION er forberedt med mekaniske og elektriske funktioner, der gør opbygningen lettere.

    Avancerede komfort- og sikkerhedsfunktioner

Renault Trucks Master Red EDITION, der også inkluderer E-Tech versionerne, kan tilbyde eksklusivt udstyr som standard for at forbedre kørekomforten, herunder et nydesignet instrumentbræt, et 10,1-tommers sekundært display, induktionsoplader og trådløs kompatibilitet med Apple CarPlay og Android Auto, adgang til Google Services, automatisk klimastyring og generøs lagerplads.

Renault Trucks Master E-Tech Red EDITION har også som standard digitalt instrumentering.

Den nye Renault Trucks Master Red EDITION byder på nye avancerede førerassistentsystemer, som øger (ADAS) sikkerheden og kørekomforten. Derudover er der.adaptiv fartpilot og hastighedsbegrænser, parkeringssensorer (bag, foran og i siden) med bakkamera, vognbaneassistent, advarsel om blinde vinkler og trafikskiltegenkendelse.

Med sin reducerede venderadius tilbyder Renault Trucks Master Red EDITION optimal smidighed, hvilket gør det nemmere at manøvrere i de trange områder i bycentre.

Renault Trucks Master Red EDITION har karakteristiske designelementer, der er kendetegnende for mærket. For det første skiller den sig ud på grund af sin kølergrill prydet med et rødt designelement. Den har røde EDITION-emblemer på siderne og det karakteristiske bagerste firkantede emblem. Røde sikkerhedsseler og eksklusive sædebetræk og gulvmåtter gør kabinen personlig.

    Et komplet udvalg af tjenester for optimal produktivitet

Uanset om det er i diesel- eller elektriske versioner, er Renault Trucks Master Red EDITION fuldt opkoblet, hvilket baner vejen for udviklingen af nye tjenester. En personlig, dynamisk vedligeholdelsesplan gør det muligt at planlægge service og kombinere vedligeholdelsesopgaver og dermed sikre optimal oppetid. Chauffører modtager også advarsler om deres køretøjs tilstand via en applikation.

Renault Trucks Master E-Tech Red EDITION understøttes af en omfattende række tjenester, der er specielt designet til elektriske køretøjer:

•Real-time opladningsfaciliteter

•Programmering og overvågning af køretøjets ladestatus mv.

•Real-time navigation

For at få overblik over alle omkostninger, tilbyder Renault Trucks Financial Services en række finansieringsplaner og skræddersyede forsikringsløsninger.

    Renault Trucks-netværkets ekspertise inden for tunge køretøjer kommer også de mindre erhvervskøretøjer til gode

Kunder til erhvervskøretøjer nyder godt af Renault Trucks' ekspertise og distributions- og servicenetværket (1.400 forhandlere i Europa). Reparation og vedligeholdelse af erhvervskøretøjer - både diesel og elektriske - udføres af eksperter, uddannede teknikere.

    Tekniske specifikationer for Renault Trucks E-Tech Master RED Edition

Bruttovægt: op til 4 t

Nyttelast: op til 1.600 kg (3,5 t chassis uden opbygning)

Pallekapacitet: op til 5 europaller

Elmotor: Maksimal effekt: 105 kW/140HK,  Maksimalt drejningsmoment: 300 Nm

Batterier: 87 kWh

Rækkevidde: op til 410 km med en maksimal hastighed på 90 km/t

Opladningstid: fra 15 % til 80 % på 40 minutter (130 kWh)

Trækkapacitet: op til 2,5 t

Renault Trucks, der er fransk lastbilproducent, har leveret professionelle transportløsninger siden 1894, fra elektriske ladcykler og lette erhvervskøretøjer til tunge trækkere. Renault Trucks har forpligtet sig til energiomstilling og tilbyder brændstofeffektive køretøjer og et komplet udvalg af 100 % elektriske lastbiler, med en øget levetid gennem en cirkulær økonomitilgang.

Renault Trucks er en del af Volvo-koncernen, en af verdens førende producenter af lastbiler, busser, entreprenørudstyr samt industri- og marinemotorer. Koncernen leverer desuden komplette finansierings- og serviceløsninger.   Nøgletal:  - 9.450 medarbejdere på verdensplan - 4 produktionssteder i Frankrig - 1.400 salgs- og servicepunkter på verdensplan. - 59.000 solgte køretøjer i 2022

For yderligere information: renault-trucks.dk

Helle Hartvigsen Tlf. +45 41 39 32 16 Helle.Hartvigsen@renault-trucks.com