Nyheder


 

12.04.2018

Renault Trucks udvider Optitrack-systemet

Øget betjeningskomfort og manøvredygtighed

Renault Trucks tilføjer nye funktioner til Optitrack-systemet. Herudover leveres også en Optitrack+ version, der indeholder nye hydrauliske motorer beregnet til kunder, der arbejder under ekstreme forhold. Optitrack er udviklet af Renault Trucks i samarbejde med Poclain Hydraulics i 2009 og er tilgængelig til C 2,5 serien.

Optitrack-systemet giver mulighed for at udnytte muligheden for midlertidigt træk på alle hjul efter behov og overvinder dermed begrænsningerne ved et "konventionelt" køretøj med konstant træk på alle hjul, især i forhold til brændstofforbrug, lasthøjde, vedligeholdelsesomkostninger og ekstra vægt.

Fremragende trækkraft
Systemets hydrauliske tryk er blevet øget fra 420 til 450 bar, hvilket medfører en 7 % stigning i det maksimale hjulmoment. Denne nye funktion øger trækkraften, så chaufførerne bedre kan klare de vanskeligheder, der er forbundet med at håndtere køretøjer med høj nyttelast eller i stejlt terræn.

For at sikre maksimal startkraft i de mest krævende situationer, har Renault Trucks tilføjet en "boost" funktion. Ved aktivering øges forhjulsdæktrykket til maksimalt tryk (450 bar) for at opnå optimalt startmoment.

Øget betjeningskomfort og manøvredygtighed
Optitrack-systemet afbrydes, når køretøjets hastighed når 50 km/t (sammenlignet med 40 km/t på tidligere versioner) og genoptages automatisk ved 20 km/t.

Endelig justerer en selvkalibreringsfunktion Optitrack-systemets indstillinger. Der er desuden tilføjet et ekstra bakgear (R2) for optimal manøvredygtighed i alle typer terræn.

Optitrack+ klarer transport under vanskelige forhold
Optitrack+ har nye hydrauliske motorer, der øger forhjulets drejningsmoment med 30 %.

Denne forbedrede udgave giver problemfri trækkraft for at klare højere nyttelast, stejle skråninger og blødt underlag. Optitrack+ anbefales specielt til jordarbejde eller ved transport af materialer under vanskelige forhold.

 

Om Renault Trucks
Renault Trucks er bygget på arven fra mere end et århundrede fransk know-how og leverer en bred vifte af professionelle erhvervskøretøjer (fra 2,8 til 120 t) til lokal og regional distribution, entreprenør- og langdistancekørsel. Renault Trucks’ køretøjer er robuste og pålidelige med lavt brændstofforbrug. Renault Trucks distribuerer og servicerer sine lastbiler via et forhandlernetværk bestående af over 1.500 salgs- og servicesteder globalt. Produktion og samling af ​​Renault Trucks-køretøjer samt fremstillingen af ​​de fleste komponenter udføres i Frankrig.

Renault Trucks er en del af Volvo-koncernen, en af ​​verdens førende producenter af lastbiler, busser, entreprenørmaskiner og marine- og industrimotorer. Koncernen tilbyder også komplette løsninger til finansiering og service. Volvo AB beskæftiger 95.000 mennesker, har produktionsfaciliteter i 18 lande og sælger sine produkter på mere end 190 markeder. Volvo-koncernens nettoomsætning udgjorde i 2017 ca. SEK 335 mia. (EUR 35 mia.). Volvo AB er et aktieselskab med hovedkontor i Göteborg, Sverige. Volvo-aktierne er noteret på Nasdaq Stockholm.