Renault Master Z.E. får længere rækkevidde

3min
Renault Master Z.E.
Renault Trucks Master Z.E. bliver udstyret med 52 kWh batterier

Renault Trucks Master får rækkevidde på 190 km (WLTP)

Den elektriske Renault Trucks Master Z.E. er blevet udstyret med 52 kWh batterier. Denne kapacitet øger køretøjets rækkevidde til 190 km. Renault Trucks’ elektriske varevogn, det ideelle arbejdsredskab til professionelle, der arbejder i bymiljøer, vil være tilgængelig i 52 kWh version i foråret 2022.

    Nye batterier for større rækkevidde og hurtigere ladetid

Batterilagringskapaciteten i Renault Trucks Electric Master er blevet øget fra 33 til 52 kWh.

Denne nye kapacitet udvider køretøjets rækkevidde til 190 km (WLTP Bykørsel rækkevidde på 244 km).

Med en hurtig oplader kan Renault Trucks Master Z.E. blive 80 % opladet på 2 timer og nå fuld opladning på kun 3 timer.

    Et køretøj perfekt tilpasset til last-mile leverancer i byen

Med nul emissioner ved brug er Renault Trucks Master Z.E. ideel til kørsel i bycentrum, selv i byområder med trafikbegrænsninger.   Derudover har Renault Trucks Master Z.E. gjort det muligt for chauffører at arbejde endnu mere let og sikkert i byområder. Det elektriske køretøj er udstyret med udstyr såsom bakkameraer og blindvinkelspejl. Renault Trucks Master Z.E. leveres desuden med elektronisk advarselslyd, der advarer fodgængere om at køretøjet nærmer sig, ved en hastighed på under 30 km/t.

Renault Trucks Electric Master fås i 3 modeller (varevogn, chassis og platformchassis) og 8 versioner (3 længder og 2 højder), med en garanti på chassiset i to år eller 100.000 km og en batterigaranti i 8 år eller 160.000 km.

Renault Trucks Master Z.E. fuldender Renault Trucks’ udvalg af fuldelektriske lastbiler, som omfatter  16-tons D Z.E., 19-tons D Wide Z.E. og den 26 ton tunge D Wide Z.E.     Red Edition: Renault Trucks' erhvervskøretøjer  Ligesom dieselversionen markedsføres den elektriske Master under navnet Red Edition, et eksklusivt varemærke for Renault Trucks erhvervskøretøjer, som er udstyret med specialudstyr.

Gennem Red Edition stiller Renault Trucks sin lastvognsekspertise og sit store forhandler- og servicenetværk til rådighed for sine erhvervskunder. Her tilbydes kunderne garanti for service, der er skræddersyet til behovet for professionelle erhvervskunder, herunder eksperter i vedligeholdelse og reparation af alle typer lastbiler, hurtig afhentning af køretøjer på udvidede tidspunkter, der passer til chaufførens tidsplaner, en 24/7 assistance service samt et køretøj, hvis kundens varebil er ude af drift.

    Tekniske karakteristika for Renault Trucks Master Z.E.

- Totalvægt: 3.1 t og 3.5 t - Elektriske motorer med 57 kW - Max. moment: 225 Nm - Max. hastighed: 100 km/h - Batterilagring: 52 kWh lithium-ion batterier - WLTP Bykørsel rækkevidde: 244 km - Rækkevidde: op til 190 km

Om Renault Trucks

På baggrund af mere end et århundredes fransk lastbil know-how, tilbyder Renault Trucks en bred vifte af services og køretøjer (fra 2,8 til 120 T), til lokal og regional distribution, anlægsbranchen og langdistancekørsler. Renault Trucks køretøjer er robuste og pålidelige med lavt brændstofforbrug, der gør det muligt at levere høj produktivitet og minimere driftsomkostningerne. Renault Trucks sælger og servicerer sine lastbiler via forhandlernetværk bestående af over 1.500 servicepunkter. Design og produktion af Renault Trucks-køretøjer samt fremstilling af de fleste komponenter udføres i Frankrig.

Renault Trucks er en del af Volvo-koncernen, en af verdens førende producenter af lastbiler, busser, entreprenørmaskiner samt marine- og industrimotorer. Koncernen tilbyder også komplette løsninger til finansiering og service. Volvo-koncernen, der beskæftiger omkring 105.000 mennesker, har produktionsfaciliteter i 18 lande og sælger sine produkter på mere end  190 markeder. I 2020 udgjorde Volvo-koncernens nettoomsætning ca. 338,4 mia. sek. (33,4 mia. EUR). Volvo-koncernen er et aktieselskab med hovedkontor i Göteborg, Sverige. Volvo-aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.

For yderligere information:

Helle Hartvigsen Tlf. +45 41393216 Helle.hartvigsen@renault-trucks.com