E-TECH Serie

Ofte stillede spørgsmål om elektriske lastbiler og alternative brændstoffer:

Off
Renault Trucks E-Tech C driving on a mountain road

For at forbedre luftkvaliteten i vores byer er transportsektoren nødt til at skifte fra fossile brændstoffer til renere, mere bæredygtige alternative brændstoffer.

Hvad er alternative brændstoffer? Er alternative brændstoffer bedre for miljøet? Og hvad er det bedste alternative brændstof til min flåde?

Læs mere om alternative brændstoffer, herunder el og brint, og hvorfor vi mener el er den bedste løsning, og hvordan Renault Trucks kan hjælpe dig med at nå dine ambitioner om at reducere CO2-udledningen.

Udfyld formularen nedenfor, hvis du ikke har fået svar på alle dine spørgsmål.

Hvor langt du kan køre med en elektrisk lastbil på en enkelt opladning, afhænger af flere faktorer, herunder lastbilens specifikationer og anvendelse, lasten, distributionscyklussen, kørestilen, topografien og vejrforholdene. For eksempel kan rækkevidden for en Renault Trucks E-Tech el-lastbil være op til 560 km*, men det afhænger af køretøjstypen og anvendelsesforholdene.

I stedet for at fokusere på, hvilken elektrisk lastbil der har den længste rækkevidde, kan det altid betale sig at specificere det rigtige køretøj med den rigtige rækkevidde til dit behov og ikke bære mere batterivægt, end du har brug for. Vores eksperter hjælper dig med at designe den lastbil, du har brug for.

Når den bruges korrekt, kan regenerativ bremsning også hjælpe med at forlænge rækkevidden eller reducere opladningstiden ved at bruge motoren til at omdanne kinetisk energi under deceleration til elektrisk energi, som kan genvindes i batteriet og give besparelser på 20-40 %.

*Baseret på 6 pakker med 94 kWh batterier til en Renault Trucks E-Tech D og distributionsaktiviteter..

Få mere at vide om elektriske lastbiler

Når du køber et elektrisk køretøj, skal du have tillid til, at det har den rækkevidde og ydeevne, der skal til for at klare opgaven i hele dets levetid.

Det starter med at specificere det rigtige køretøj med det rigtige antal batteripakker, der passer til din brug og rute. Ved at bruge et værktøj som Renault Trucks' rækkeviddesimulator hjælper dig med at beregne den forventede rækkevidde for din lastbil baseret på din model, anvendelse, miljø, temperatur og belastningsprocent. Hvis du vil have en personlig beregning, kan Renault Trucks' eksperter give dig specifikke ruteberegninger for din virksomhed.

Batterier ældes i løbet af deres levetid, og derfor estimerer Renault Trucks batterikapaciteten ved "end of life", når lagerkapaciteten kun er 80 % af den oprindelige kapacitet. Det betyder, at batteriets rækkevidde i starten af dets levetid er større end nødvendigt, og efterhånden som det ældes, vil lastbilen altid have den nødvendige energi oplagret til at kunne udføre sine daglige opgaver. I øvrigt beregnes de daglige opgaver altid med 90 % af den teoretiske energi, hvilket betyder, at når dagen er omme, skal der være 10 % batteri tilbage.

Renault Trucks garanterer batteriets ydeevne på sine elektriske lastbiler med branchens eneste Battery Performance Commitment fra 8 år for Renault Trucks E-Tech Master (gennem OEM-garanti) til op til 10 år for Renault Trucks E-Tech D & D Wide (gennem OEM-garanti og servicekontrakt).

Se vores E-Tech-sortiment nedenfor!

Et af de første spørgsmål, folk stiller, er, hvor meget det koster at lade en elbil helt op.

Først skal du forstå, hvor meget energi du har brug for, og hvor og hvornår du kan oplade dine køretøjer. Det starter med ruteplanlægning og en undersøgelse af stedet for at vurdere den energi, der er til rådighed på stedet.

Du skal bruge den rigtige opladningsinfrastruktur til din virksomhed. Mange back-to-base-operationer kan oplades natten over ved hjælp af standardopladere. Hurtigopladning er 7 gange hurtigere og kan give mulighed for opladning i chaufførernes pauser for at dække længere afstande eller operationer med flere skift.

Faktisk kan det give besparelser at skifte til elektriske lastbiler, fordi man bedre kan forhandle prisen pr. kWh. Selv om der kræves en stor investering, kan vi anslå en reduktion på 10 %, inklusive betaling i rater (transformer, distribution, opladere) og installation.

Renault Trucks tilbyder skræddersyet support og ekspertrådgivningog arbejder sammen med energileverandører for at sikre, at opladningsløsninger afspejler dine umiddelbare og løbende behov.

Få mere at vide om installation og vedligeholdelse af opladningsinfrastrukturer

 

For operatører, der undersøger alternative brændstoffer til deres flåde, starter mange med spørgsmålet om, hvor meget en elektrisk lastbil koster?

Selvom en el-lastbil er dyrere at købe i starten end en diesel-lastbil, er el-lastbiler økonomiske i drift i løbet af deres levetid. Derfor er det vigtigt at overveje spørgsmålet om omkostninger som helhed.

Flere faktorer indgår i de samlede ejeromkostninger (TCO), herunder købspris, energiomkostninger, brug, vedligeholdelse, gensalgsværdi, finansiering og forsikring. Renault Trucks Energy Transition-specialister kan hjælpe dig med at få en skræddersyet analyse af TCO i henhold til din aktivitet.

I hele ejerskabsperioden er driftsomkostningerne lavere for en elektrisk lastbil - vedligeholdelsesomkostningerne er lavere (-30 %) da elmotorer er enklere at servicere, og energiomkostningerne er lavere end for diesel. I nogle virksomheder kan elektriske lastbiler nå TCO-paritet med diesellastbiler i løbet af et par år, og i mange tilfælde er et elektrisk køretøj mere konkurrencedygtigt.

Desuden kan elektriske tunge erhvervskøretøjer få statsstøtte. Vores specialister kan hjælpe dig med finansieringen af din flåde af elektriske lastbiler.

Opdag omkostningerne ved elektriske lastbiler

Når det drejer sig om at afkarbonisere din virksomhed, er el den bedste løsning, fordi den er tilgængelig nu, og teknologien udvikler sig hurtigt.

Renault Trucks' elektriske køretøjer er allerede i brug hos kunder i hele Europa. Kunder, der bestiller eller prøvekører elektriske lastbiler, ved, at teknologien fungerer, mens chaufførerne sætter pris på den mere støjsvage kabine og den mere jævne kørsel.

Den stadigt stigende batterirekkevidde betyder, at næsten alle anvendelser vil være mulige i den nærmeste fremtid med en elektrisk lastbil, og med en ydeevne, der svarer til en traditionel diesellastbil.

På tværs af alle sektorer er elektriske køretøjer ved at blive den nye normal for renere og mere støjsvag transport og logistik.

Læs mere om elektriske lastbilers pålidelighed

Vi kan ikke stoppe klimaforandringerne uden at dekarbonisere vejgodstransporten. Til by- og semi-regional transport er elektriske køretøjer allerede svaret, men mange spørger, om der findes elektriske tunge lastbiler endnu?

Hos Renault Trucks har vi forpligtet os til at fremskynde overgangen til netto-nul og er fast besluttet på at imødegå klimaudfordringen ved at udvikle renere transportløsninger, der kan ledsage vores kunder på deres rejse mod mindre kulstof.

I dag tilbyder Renault Trucks et elektrisk køretøj til alle formål og udvider sit sortiment af 100 % elektriske lastbiler til at omfatte Renault Trucks E-Tech T 44 tons elektrisk trækker og Renault Trucks E-Tech C, der er dedikeret til henholdsvis regional transport og bybyggeri.

For at sikre en optimal ydeevne på lange strækninger vil der gradvist blive implementeret megachargere, så der i 2027 er 1.700 opladningspunkter i Europa.

Se vores E-Tech-udvalg nedenfor!

I dag produceres halvdelen af de elektriske lastbiler, vi sælger i Europa, på Renault Trucks' fabrik i Blainville-Sur-Orne i Frankrig. Her samles vores 16- og 26-tons Renault Trucks E-Tech D-serie på det samme samlebånd, som bruges til vores diesellastbiler. Vi har designet vores elektriske lastbiler ud fra vores dieselkøretøjer, så vi kan bruge de samme gennemprøvede produktionsprocesser til at samle de fælles dele.

Alle de dedikerede elektriske dele samles på forhånd i en særlig enhed, før de føres til samlebåndet.

Herfra kommer de elektriske lastbiler til et særligt elektrisk færdiggørelsesbånd, hvor batterierne monteres og 600v forbindes, og til sidst sættes de til opladning til deres første test. I alt tager det omkring 50 timer at bygge en elektrisk lastbil.

Se, hvordan en elektrisk lastbil bygges

At skifte til elektriske køretøjer kan hjælpe med at bekæmpe klimaforandringer, men er elektriske batterier virkelig miljøvenlige? Renault Trucks arbejder hårdt på at begrænse miljøpåvirkningen fra elektriske batterier. Alle målinger foretages fra vugge til grav for at tage højde for alle faser af batteriets livscyklus.

Mineraludvinding til batteriproduktion udføres med den største respekt for miljøet og bruger kun leverandører, der overholder internationale regler.

Vi sporer alle batterier, der kommer på markedet, gennem overvågning af ydeevne og service for at forlænge brugen.

Afhængigt af anvendelse og model garanterer Renault Trucks batteriets levetid i 2 til 8 år. Elektriske batterier kan derefter genbruges, når deres første levetid er slut, med muligheder for deres andet liv, der varer mellem 10-15 år.

Elektriske batterier kan også genbruges: Det er en væsentlig del af dekarboniseringsprocessen og ekstremt vigtigt for den cirkulære økonomi. Komponenter som grafit, litium og nikkel adskilles, så de kan genbruges i produktionen. produktionen.

Miljøpåvirkningen fra elektriske lastbilbatterier

Selv om brint med tiden kan blive en del af energimikset til transporttjenester, mener Renault Trucks, at el er den mest effektive og pålidelige løsning til de fleste anvendelser, og de tror ikke, at brintlastbiler vil blive brugt i stort omfang i vejtransportbranchen før om mindst ti år.

Der er også spørgsmål omkring brints miljømæssige egenskaber og omkostninger. "Grå" brint fremstilles af fossil metan og udleder 14 % mereCO2 end diesel. De miljøvenlige alternativer 'blå' og 'grøn' brint er væsentligt dyrere og vil sandsynligvis blive brugt i industrier som stål, gødning eller kraftværker.

Brintbrændselsceller er den mest teknologisk avancerede løsning, men de er dyre og kræver tre gange så meget energi for at tilbagelægge den samme distance som batteridrevne lastbiler.

Download vores white paper

Kontakt os for mere information

Når jeg indsender denne formular, accepterer jeg, at Renault Trucks gemmer og opbevarer mine personlige data, så længe det er nødvendigt for at evaluere de angivne oplysninger og for at kunne kontakte mig igen om dette specifikke emne. Mine data kan også blive overført til Renault Trucks' partnere og distributører i forbindelse med forespørgsler.
Jeg accepterer at modtage nyheder og information om Renault Trucks' produkter og arrangementer. Jeg kan afmelde denne kommunikation i de e-mails, jeg modtager.

Prøv vores rækkevidde simulator

Renault Trucks kan hjælpe dig i alle faser af din overgang til elektromobilitet med værktøjer, der giver dig mulighed for at bestemme den afstand, du kan tilbagelægge, afhængigt af din brug.

Model

Brug

Opgave

Temperatur : 0°

Last : 50%

Ved disse kriterier er den maksimale rækkevidde:

0km
km
450km

Den angivne rækkevidde afhænger af den individuelle brug af køretøjet, dets udstyr og andre eksterne faktorer. For hver model beregnes rækkevidden i starten af ​​batteriets levetid med det maksimale antal pakker, det er angivet som en indikation og har ingen kontraktmæssig værdi.

Transport solution

#JoinTheGoodMove

Elektromobilitet

Renault Trucks E-Tech C en charge dans un entrepôt

Transport solution

Elektromobilitet

Renault Trucks E-Tech 100% Electric

Transport solution

#JoinTheGoodMove

Elektromobilitet

Renault Trucks E-Tech driver