Nyheder


02.06.2014

RENAULT TRUCKS INTRODUCERER NY MASTER

Distributionsserien fra Renault Trucks er nu den mest omfattende på markedet.

Den nye Renault Master, der blev introduceret på Birmingham Commercial Vehicle Show den 29. april har med nyt design, ny biturboteknologi, ESC som standard, og Eco-Mode for brændstofbesparelser fået mange nye fordele. Den er tilgængelig fra 2,8-4,5 t og vil kunne fås som kassevogn, enkelt chassis, kombi, bus, med mandskabskabine og platformschassis. Der vil være salgsstart i Danmark i uge 24 med levering til efteråret.

Den nye Renault Master har biturboteknologi (på 135 og 165 hk motorer), hvilket gør det muligt at operere både ved høje og lave omdrejninger, samt enten en lavtryks- eller højtryksturbomotor, og derved udnytter den det maksimale trykladningspres i alle motorens brugsfaser. For føreren betyder dette større kørekomfort, øget ydeevne og samtidig et lavere brændstofforbrug og dermed mindre CO2-udledning.

Kunder, der vælger den nye Renault Master, kan også spare brændstof ved at bruge Eco-tilstand, som er standard på biler med 135 hk og 165 hk motorer. Chaufføren kan optimere brændstofforbruget blot ved at trykke på en knap på instrumentbrættet. Den nye Renault Master er også udstyret med Start & Stop system som standard på 135 hk og 165 hk versioner. Dette sætter automatisk motoren på standby, når bilen holder stille ved f.eks. trafiklys. Motoren starter igen ved et tryk på koblingen eller ved at sætte i første gear. Kombineret med biturboteknologi gør disse systemer det muligt at spare helt op til 10 % på brændstofforbruget.

For så vidt angår sikkerhed er alle versioner af den nye Renault Master udstyret med ESC retningsstabilitetskontrol som standard. For manøvredygtighed og optimal sikkerhed indeholder ESC også Hill Start Aid (Bakkebremse), assistance med nødbremsning (Emergency Break Assist), hjælp til bedre vejgreb (Extended Grip), en trailerstabilitetsfunktion (Trailer Swing Assist) samt en række andre funktioner.

På kombimodeller kan man også få dæktrykovervågningssystem , og for øget synlighed og derved maksimal sikkerhed kan den nye Master udstyres med et spejl på passagersolskærmen, der minimerer den blinde vinkel.

Renault Master har fået et nyt design ved hjælp af en ny front, ny kølergrill og det røde navneskilt (Tagplate) på fører- og passagerdøren, der identificerer modellen.

”Med den nye Renault Master, Renault Trucks D Cab 2,0, Renault Trucks D og Renault Trucks D wide er distributionsserien fra Renault Trucks et oplagt valg til alle former for distributionskørsel” udtaler Johan Selven, Nordic Director Commercial Trucks Renault, og understreger ”Med Renault Trucks’ services såsom Start & Drive vedligeholdelseskontrakter, finansierings- og forsikringsløsninger og ikke mindst vores 24/7 service, der med integreringen i Volvo Group Trucks gav os meget større servicenetværk i Danmark, er det helt sikkert, at den nye Renault Master, ligesom vores øvrige produktprogram, vil få en stærk position på markedet”

(Undefined constant : MOBILE_A_VOIR_AUSSI)